14 Temmuz 2021 Çarşamba

Pilot projemize 3-4 küçük ölçekli tavuk ya da tavuk yumurtası üreticisini daha dahil edeceğiz

Yürüyen projemize  3 veya 4 üreticİ daha dahil edeceğiz. Bildiğiniz gibi tavuk veya tavuk yumurtası üreticileri bizim gönderdiğimiz bebek larvaları Migros dan aldıkları sebze meyve atıkları ile besleyip tavuklarına yem olarak canlı şekilde veriyorlar. Şimdiye kadar edindiğimiz deneyimler ışığında, projemize 3-4 yeni tavuk üreticisi daha katmak istiyoruz ancak katılmak isteyenlerin aşağıdaki özellikleri taşımalarını çok önemsiyoruz.
1- Aile tipi işletme olmalı. İşgücünün önemli bir kısmını kendi karşılayabilmeli.
2- Maliyetlerini düşürmek için motivasyonu olmalı. Tavuk ya da yumurta üretimi aile bütçesinin önemli bir kalemi olmalı. Tuzu kuru üreticiler fazladan zahmete girmek istemiyorlar. Haklılar
3- En yakındaki Migros mağazasından düzenli olarak atık alabileceği bir araç sahibi olmalı.
4-Günde birkaç saatini larva beslemesine ayırabilmeli, istendiğinde süreci resim ya da video ile dokumante edebilmeli
5-Tavuk stoklarına göre değişmekle birlikte larvaları besleyecegi en az 15 adet (60x40) kasa ve atık stoklayabilecegi bidonu alabilecek kadar bir bütce ayırabilmeli. Kendi daha makul bir çözüm üretebilir elbette.
6-Katılmak isteyenlere bir saat kadar telefonla eğitim verilecek. İhtiyacına göre larvaları kargodan adres ödemeli olarak alacaklar. 
Projenin başarısı ekibin doğru üreticilerden kurulmasından geçiyor. Bu pilot çalışma başarılı olursa yaygınlaşması mümkün olabilecek. Katılmak isteyenler beni arayabilirler (05052385579)

Güncelleme: 1 Ağustos 2021 itibari ile pilot projeye üretici kabulu tamamlandı. 15 Eylül tarihi itibari ile finalize edeceğimiz projenin sonuç raporu ile birlikte uygulamanın 2  fazı olan yaygınlaştırılması sürecini tartışmaya açacağız. 

5 yorum:

  1. Merhaba hocam ben Antalya'da yaşıyorum siyah asker sineği üretimi yapmayı düşünüyorum kendim amatörce balkonum‘da ürettim sizin internetten yayınladığınız bilgiler sayesinde çok tesekkur ederim bu değerli bilgiler için istediğiniz şartlar şuan bende mevcut değil tam olmasada şartlarınızı yerine getirirsem yardımcı olurmusunuz.
    İlginize şimdiden çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  2. Elbette oluruz. Ancak proje tavuk ve tavuk yumurtası üreticilerine yönelik. Kendilerine ulaştırılacak lrvalari besleyip tavuk stoklarına verecekler. Bsf uretisi olmak ayrı bir kulvar. Doğru anlasilmak adına yazdım. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Anladım hocam ben üretici olmak istiyorum. Saygılar

    YanıtlaSil
  4. Merhaba hakyuez@hotmail.com e-posta adresim.bana kargo ücreti karşılığında larva bsf gönderebilecek var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerime alınarak cevap vereyim istedim. Sanirim bir yanlış anlama var. Bu proje isteyenlere kosulsuz larva temin etmek gibi bir amaca hizmet etmiyor. Keske zahmet edip ne amaçla istediginizi yazsaydınız.

      Sil